Unió de Pagesos insisteix en la necessitat que la Comissió Europea declari de manera urgent pertorbació de mercat de préssecs i nectarines per resoldre la greu crisi de preus que viu el sector de la fruita. El sindicat ha traslladat avui aquesta necessitat a l’eurodiputat de CiU Francesc Gambús, en una reunió mantinguda amb representants del sector.
En aquest sentit, l’eurodiputat de CiU ha explicat que el seu grup ja ha cursat dues preguntes a la Comissió Europea perquè aquesta posi en marxa els mecanisme necessaris per resoldre la crisi de preus del sector agrari i per millorar significativament els preus que la pagesia percep.
La persistència i abast que ha agafat la pertorbació del mercat europeu dels préssecs i les nectarines fa palès que les mesures habituals de la Unió Europea no són suficients per fer front a la greu situació del sector, i que cal una ràpida i urgent rectificació per part de la Comissió Europea, que té a les seves mans les noves eines i polítiques europees en cas de crisi de preus.
El sindicat es va reunir dilluns passat dia 4 amb el conseller d’Agricultura per tractar aquesta qüestió. El conseller es va mostrar d’acord amb Unió de Pagesos en que s’ha d’intercedir davant de la Comissió Europea per tal que, a través del mecanisme d’urgència previst al capítol I, de la part V del Reglament (UE) 1308/2013 pel qual es crea l’Organització Comuna de Mercats dels productes agraris, es declari la pertorbació de mercat, el que permet adoptar mesures i polítiques extraordinàries, entre altres, retirades del mercat o distribució gratuïta excepcionals, o la prohibició de comercialitzar calibres d’inferior qualitat.
D’altra banda, Unió de Pagesos considera que el veto de Rússia a les importacions de vedella, porc, verdures i hortalisses, fruites, carn d'au, peix, formatges, llet i productes lactis de la Unió Europea en resposta a les sancions contra Moscou arran de la crisi ucraïnesa és inadmissible ja que tindrà conseqüències nefastes per al sector de la fruita dolça i per a l’agrari en general, i agreujarà encara molt més la situació per la que passa el sector. Cal recordar que Rússia és el segon país importador de préssecs i nectarines de les comarques de Lleida, amb vendes de 50 milions de quilos el 2013, tot i que aquest any la crisi política d’aquest país pel conflicte amb Ucraïna ha fet baixar de manera important les importacions.
Has de ser membre de Fructicultura per poder afegir comentaris!