Hola  a tot@s,

Suposo que aquestos dies esteu al cas del que esta passant a la majoria de places de la península amb el moviment que es coneix com a “Spanish revolution”. Crec que estem davant d’un fet històric de primera magnitud. ¿què en penseu?

Si aixequem una mica la vista, veurem que aquest moviment no va començar a la Puerta del Sol. ¿Què ha passat aquestos mesos enrere a països propers com Marroc, Tunísia, Líbia, Egipte, el mon islàmic en general. Moltes places de les principals capitals, també s’han omplert de persones indignades. Un dels llibres més llegits per Sant Jordi va ser Indigneu-vos, que el podeu trobar a Internet per menys de 5€, us deixo la referència, http://www.abacus.coop/llibres/indigneu-vos-9788497102025.html

Si aixequem una mica més la vista, ens podem preguntar, ¿Què va passar fa uns any a Xile, que a president del govern va arribar un indígena? I fa uns anys més a Mèxic, amb el cas de Xiapas i el comandant Marcos?.

El mon sencer esta dient prou. Tots estem cansat d’aquest sistema que segons els expertes es el menys dolent dels sistemes de dirigir un país. Dons al carajo amb el concepte de país!. Si només serveixen per oprimir el petit i enriquir al gran això no s’aguanta. L’ultima crisi va durar uns 6-7 anys. Vam tenir un 6-7 anys de bonança. I ara estem en una nova crisi que sembla ser que durarà uns 10 anys. Algú té ganes de seguir jugant així?

Però, amb revelar-se no ni ha prou. Les revolucions, son un mirar al passat i dir prou, però sense aportar solucions per un futur millor. No ha hagut cap revolució en el mon que al final les persones estiguin millor que al començament.

Si volem ser conseqüents amb nosaltres, responsables amb la societat en la que vivim, i solidaris amb el mon en el que tots hi viatgem, cal fer un pas endavant i reflexionar sobre cap a on volem anar. Les places plenes de gent, poden passar de ser els llocs de manifestació, a ser les Àgores gregues, els lloc de debat de la nova forma de societat que tots necessitem. ¿I qui hi ha allí?. Només el jovent, els que encara creuen en aquest mont, en que la espècie humana te un nou repte per davant i que estan convençuts que el superaran

Es apassionant, però no em vull estendre més. M’agradaria conèixer la vostra opinió.

¿Què li està passant a aquest mon?

¿Què és el que fa que tots estiguem descontents?

¿Què és el que faria que això canvies?

¿què és el que es pot eliminar d’aquesta societat?

¿Què és el que realment val la pena mantenir?

Per un futur digne de nosaltres

Marco

Visitas: 354

Respostes a aquesta discussió

Bones Companys!!!

molt guai aquest tema de debat, Marco!!

primer et contesto les preguntes que has proposat sota el meu punt de vista:

1-el que li passa al món, és que està tip de la raça humana, jeje, l'hem destrossat dençà la revolució industrial, cargant-nos la major part verda i colorida de la natura amb gris i negre d'asfalt i ciment. S'ha transformat el ecosistema de plantes i animals en cultius i granjes de màquines destinades a malalimentar la població. en conclusió, les últimes civilitzacions q ha acollit la terra, l'hem cagat al gestionar-la, i ara és, com si ens vulguès expulsar, (si o interpretem com en una fàbula)

2-el que fa que gairebé tots estiguem descontents, són els diners

si no existiguessin no els necessitariem i tot seria més just, intercanvi de bens reals

3-la única manera que això canviï és canviant cadascú a títol personal, donant valor a lo realment important.

tb podria fer canviar-ho tot, un cataclisma, o que s'acabi el gasoïl o gràcies a algun altre sistema de selecció natural

4-el que s'ha d'eliminar d'aquest planeta és l'enveja i l'egoïsme creat pel diner i la distinció entre rics i pobres, ens em d'equilibrar i pensar que tots som algo més q diners

5-el que s'hauria de mantenir i millorar, és el respecte cap a la natura, la resta tot necessita un lavado

“Spanish revolution”: no som ni els primers ni els últims, tot el món acabarà parlant

la política d'avui dia, ha perdut tota credibilitat, els escàndols públics, afanys per gobernar ni que sigui mentint i els beneficis econòmics dels polítics ens l'han fet perdre,

és normal que el poble comenci a axecar la veu, ja era hora, ja fa temps que estem en mal camí.

S'hauria de poder donar el vot a aquell o aquella persona que et transmeti bona idea de futur per al teu municipi, el partit hauria de ser el que formessin les persones que el poble ha elegit, un a un, tots hauran de vetllar pel municipi els següents anys, res de pactar uns amb el altres, el equip de gobern seria un reflex més real q el actual,

segur que aniria més gent a votar...

un tempa apassionant si senyor!!

Es un tema molt interessant, apasionant i al mateix temps frustrant, perque veus que els que dominen el mon , els que tenen el poder de veritat, no tenen cap intencio de que les coses canviin.

Aquesta manifestacio de indignats, no la esperaven , Els ha agafat per sorpresa,pero hauria de ser molt mes gran i internacional, perque en tot el mon s'han perdut els valors ,

El pensament d'avui es ara que mano jo faig el que em dona la gana . El president de FMI, es pensaba que ho podia dominar tot i ara s'ha donat compte de que no es aixi. Alguna cosa deu estar canviant.

Crec que si tothom apliques les seguents paraules a la seva conciencia tot aniria mes be:

El que no vulguis per tu no ho vulguis per ningú

Hola a tot@as, m´afegeixo al comentari dels indignats.

Es cert que a les places hi ha molta gent, esperant qué ? esperant que les coses s´arreglin per si sol ?

qué surti un líder a qui seguir?.

Aquestes manifestacions ja estan bé uns dies, peró, després s´ha de tornar a la feina de cada dia,

o  és que no tenen cap ocupació ?

Crec que el món, com sempre, està evolucionant, unes vegades no ho notem, d´altres ho fa fen sustracs com les revolucions.

La societat canviarà a bé quan canviem individualment en el nostre entorn.Hores d´ara noto en les persones molt materialisme, no falta més vida interior? més espiritualitad?.

En quan als partits polítics crec que són necessaris, en les eleccions que es celebren avui, donen recolçament al qui encapçala la llista, penso que el qué diu la Marta d´elegir un per un no funcionari, quan una persona ha estat elegida per alcaldable necesita gent que conegui ho que al menys li siguin afins, aixó sí, evitant protagonismes.

Qué Déu hi faci més que nosaltres.

Josep M.

Tot aquest moviment em sembla molt important, ja que per fi s'ha sentit la gent del poble. Espero que tot això serveixi per solucionar tots els problemes que hi ha com la crisi, l'atur.... Però hi ha algunes persones que s'aprofiten d'aquests tipus de manifestacions per provocar sorolls, destrosses i això fa que es vegin amb mals ulls aquests moviments.

Hola amics,

Amb una mica de retard, i amb el mateix calor de sempre us envio aquesta interessant lectura. No conec l’autor, coses de la web, però ara que es moment de bons propòsits, voldria trobar el camí per poder ser millor cafè

Bon nadal i bones festes

Marco A. Yagüe

Arxius adjunts

Hola a tot@s,

com van els Nadals?. Bé per pair una mica us deixo la noticia del premis a la innovació del DARP d'aquest any

http://www.lamalla.cat/digitals/article?id=1005755

Tots ells tenen una cos en comú; que hjo han fet diferent als demés; han posat l'accent en la zona fosca, on els altres no havien mirat

Felicitacions als agosarats

Marco, 

Hola a tot@s, ara que la terra i les plantes fan el repós hivernal, es bon moment per utilitzar la llinterna i buscar les pautes per innovar el futur, sense presses ni pauses ho estem rumiant, que aquest nou any ens porti la llum, aquest el desig per a tots.

Bona entrada d´any.

Josep M.  

Hola  Marco

Un cop hagi passat aquestes festes nadalenques, agafaré la meva llanterna i em introduiré a la zona fosca de l'enoturisme i el oleoturisme, que no trobo cap aplicació digital de les que estic fent per a la Rioja, i posarem els coneixements del curs a la pràctica, a veure com anirà.

Una salutació

Marco A. Yagüe ha dit:

Hola a tot@s,

com van els Nadals?. Bé per pair una mica us deixo la noticia del premis a la innovació del DARP d'aquest any

http://www.lamalla.cat/digitals/article?id=1005755

Tots ells tenen una cos en comú; que hjo han fet diferent als demés; han posat l'accent en la zona fosca, on els altres no havien mirat

Felicitacions als agosarats

Marco, 

Aqui e deixo un conjunt d'eines informatiques per al comerç digital. em sembla que son gratuites.

ja em diràs. Bon any

http://comunidad.innovacion.cl/articulo/herramientas-gratuitas-empr...

Hola, BON ANY a tots

Procurem ser com el cafè, conservan -nos  en l'aigua calenta i lluitem contra les adversitats

i recordeu que el cafè si es compartit es més gustos

Marco

Hola a tot@s

com veieu internet es una eina molt poderosa a l'hora de manifestar la vostra opinió. Domem un cop de ma a la nostra historia

https://secure.avaaz.org/es/spain_truth_on_trial/?apXRocb

Salutacions

RSS

Butlletí Area Formació

Enllaços

Distintiu

Carregant…

© 2019   Creado por Àrea Formació Unió Pagesos.   Tecnología de

Emblemes  |  Informar d'un problema  |  Términos de servicio